Sukob ili suradnja

dr. sc. Josip Janković

recenzenti: dr. sc. Marina Ajduković; dr. sc. Goranka Lugomer Armano
ilustracije: Danko Jakšić, prof.


godina izdanja: © 2007. (peto izdanje) - biblioteka: Komunikologija
format: 13 x 20 cm; opseg: 60 stranica; uvez: meki
ISBN 978-953-180-020-4; CIP zapis: 650959

cijena: 31,50 kn (30 kn +PDV 5%)

   Autor, svjestan realiteta u kojemu je natjecateljstvo jedno od osnovnih načela zapadnjačkog života kojega smo dio, suprotstavlja mu pojam suradnje i osmišljava program za djecu od najranije dobi kojim bi se - kroz interakcijske igre - učili odgoju za mir. Cilj je takva programa pripremiti nove naraštaje da suradnju prihvate kao novi način života, koja će zauzimati mjesto bezobzirnom natjecanju, sukobu i nasilju u svijetu gdje se sreća ostvaruje na račun drugih, a ne s drugima.

Predgovor III. izdanju
   Odgoj za mir danas je jednako važan kao i svi ostali oblici pripreme za život tijekom procesa socijalizacije. Njegovo je mjesto još u sklopu primarne socijalizacije, ali u slučaju da to, iz brojnih, svima poznatih razloga, nije moguće provesti u život u našim obiteljima, rješenje treba tražiti u predškolskim ustanovama i ostalim institucionalni i izvaninstitucionalnim oblicima skrbi za djecu predškolskog uzrasta. Rani odgoj za mir omogućit će da suradnju među djecom, a kasnije ljudima, zauzme mjesto nesmiljenu natjecanju i nasilju kojim ono na kraju uvijek završava.
   (...) Dakle, program odgoja za mir nije socijalizacija usmjerena na to da dijete nauči gubiti bez otpora, nego da pravodobno okrije opasnost i suoči se s njom tako da je učinkovito otkloni te da iz krize iziđe još bogatiji i uspješniji, zajedno s ostalim sudionicima. U neku ruku, to je priprema za vođa koji ne skrbi o konkurenciji, nego stalno unapređuje suradnju, a ukljičvanjem drugih obogaćuje sebe i njih, umjesto da gubi energiju u bespredmetnim sukobima. Ovaj program je upravo tako koncipiran: jednim svojim dijelom predstavlja i program opće prevencije a drugim je usmjeren na učenje komunikacijskih vještina i odgoj za suradnju i mir.


Sadržaj knjige (otvara se u novom prozoru)

Područja: dječji vrtići i jaslice * osnovne škole * socijalna skrb, savjetovališta i udruge * fakulteti, instituti, zavodi

Zainteresiranima za ovaj naslov, preporučujemo i sljedeće:


M. Ajduković, N. Pečnik: Nenasilno rješavanje sukoba
 
K. Bunčić, Đ. Ivkovkić, J. Janković, A. Penava: Igrom do sebe - 102 igre za rad u grupi
 
I. Longo: Roditelj - graditelj odnosa
 
M. Chethik: Tehnike u dječjoj terapiji - Psihodinamske strategije
 
R. E. Wubbolding: Realitetna terapija u radu s djecom
 
A. Došen Dobud: Dijete - istraživač i stvaralac
 
R. A. Sullo: Učite ih da budu sretni