Igrajmo se papirom

dr. sc. Mira Peteh

recenzenti: Vera Stenzel, prof.; Vesna Štajcer-Blatarić, prof.
ilustracije: Ivana Letica

godina izdanja: © 2003. (drugo izdanje) - biblioteka: Pedagogija
format: 21 x 29 cm; opseg: 80 stranica; uvez: meki
ISBN 953-180-037-5; CIP: UDK 754.54 (035)...

cijena: 73,50 kn (70 kn +PDV 5%)

   Priručnik za praktičan rad s djecom predškolske dobi i rane osnovnoškolske dobi. Namijenjena je odgajateljima i stručnim djelatnicima u vrtiću, studentima, učiteljima i roditeljima. No, prije svega, namijenjena je - djeci, kojoj treba, i kroz ove aktivnosti, omogućiti razvijanje njihovih stvaralačkih potencijala. Na tekstualni dio nastavlja se 56 stranica crteža s uputama što se i kako može napraviti od papira. Svi predmeti i likovi iz knjige izrađeni su bezbroj puta - u vrtićima s djecom i odgajateljima, te na satovima praktičnog rada sa studentima.

Iz knjige
  Sve predmete i likove iz knjige, po uputstvima sa crteža, izrađivali smo bezbroj puta - u vrtićima s djecom i odgajateljima, te na satovima praktičnog rada sa studentima. Svi su se sudionici igranja papirom složili da je to uzbudljiva, zanimljiva i korisna aktivnost, što me je i ponukalo da pripremim ovaj priručnik. Za oblikovanje predmeta uglavnom smo koristili tehniku presavijanja papira - origami, koja se ponekad upotpunjuje tehnikom rezanja i ljepljenja, a prikazano je i kako se trganjem papira mogu predočiti pojedini likovi.
  Redoslijed crteža s uputama za oblikovanje predmeta sačinjen je s obzirom na težinu rada - od lakših i jednostavnijih do težih i složenijih oblika, što ukazuje na postupnost - u ovoj tehnici oblikovanja najvažnije uputstvo. Postupnost naglašavam kao osnovu uspješnog oblikovanja - ne samo prilikom prijelaza iz jednostavnijih u složenije oblike nego i u izradi pojedinog (i najjednostavnijeg predmeta). Papir se presavijanjem oblikuje fazu po fazu; ako se one preskaču - neće se napraviti željeni predmet i ta se tehnika neće uspješno svladati.
  U knjizi su navedeni i prikazani primjeri primjene predmeta i oblika, kao podsjetnik i poticaj kako se neka dječja aktivnost može sadržajno obogatiti. Djeca su oduševljena kada u nekoj igri, scenskom prikazu ili drugoj aktivnosti sudjeluju njihovi "psići" i "leptiri", kada plovi "čamac" koji su sami napravili i kada u svemir poleti njihova "raketa".
  Omogućimo im tu radost! Želim vam uspješan rad i puno zabave.


Sadržaj knjige (otvara se u novom prozoru)

Područja: djeca i roditelji (i djedovi i bake) * dječji vrtići i jaslice * osnovne škole * fakulteti, instituti, zavodi

Zainteresiranima za ovaj naslov, preporučujemo i sljedeće:


M. Peteh: Igračke - suveniri
 
J. Cvetković Lay, A. Sekulić Majurec: Darovito je, što ću s njim? - Priručnik za odgoj i obrazovanje darovite djece predškolske dobi
 
A. Došen Dobud: Dijete - istraživač i stvaralac
 
M. Peteh, V. Štajcer-Blatarić: Poslovice za predškolce - Dragocjena zrnca mudrosti
 
M. Peteh: Poslovice za predškolce - Dragocjena zrnca mudrosti
 
M. Peteh: Matematika i igra za predškolce
 
Zimska bajka