Marketing - alat uspješnih - Priručnik za poslovne ljude kojima marketing nije struka

Goran Kauzlarić

recenzenti: Robert Pažitka, Delimir Purgar


godina izdanja: © 1996. (prvo izdanje) - biblioteka: Management
format: 15 x 21 cm; opseg: 112 stranica; uvez: meki
ISBN 953-180-041-3; CIP: UDK 339.138(035)


U tijeku je finalna rasprodaja. Cijenu i dostupnost naslova provjerite OVDJE.

U suvremenom životu, a posebno u poslovnom svijetu, sve je na tržištu. I kada prodajete proizvod, i kada nekoga uvjeravate u svoje stavove, i kada gradite svoju karijeru, i kada njegujete osobne odnose, i kada želite pridobiti susjeda za obnavljanje fasade i... sve je to marketing! Priručnik Marketing - alat uspješnih pristupa marketingu upravo na takav način: kao alatu za svakoga i za svaku situaciju.

Uvodne napomene
Pa dobro, što je ovo?
  Svi mi govore da se knjiga o marketingu ne može pisati bez definicije marketinga. Ali ovo nije knjiga o marketingu, nego kutija s alatima. Ako hoću zabiti čavao, treba mi čekić, a ne definicija čekića.
Za koga?
  Priručnik nije pisan za profesionalce u marketingu, iako se nadam da će i njima ponekad dobro doći. Ne znam jesam li uspio, ali želio sam da to bude pomagalo ponajprije za managere i poduzetnike kojima marketing nije primarno područje interesa, nego sredstvo za lakše ostvarenje njihovih ciljeva u sklopu drugih djelatnosti kojima se bave.
Kako čitati?
  Nema potrebe čitati cijeli priručnik odjednom. Na početku svakog poglavlja navedeno je nekoliko orijentacijskih pitanja ili teza. Ako u njima prepoznate ponešto što ima veze s vašom poslovnom praksom, pročitajte poglavlje. Ako pitanja i poruke nemaju veze s vašom svakodnevicom, preskočite poglavlje i listajte dalje.
  Osnovno pravilo: Svaki dan svaki čovjek...
  U malim i srednjim poduzećima osnovno je pravilo učinkovitog marketinga: svaki dan svaki uposlenik koji izravno komunicira s tržištem (management, prodaja, nabava, financije, servis...) mora učiniti nešto za promidžbu tvrtke i njezinih proizvoda prema kupcima (sadašnjim i potencijalnim), partnerima, dobavljačima... Ako se svaki dan posveti samo nekoliko minuta izravnim poslovnim komunikacijama, ako se obavi samo nekoliko nastupnih telefonskih poziva i pošalje nekoliko faksova ili pisama, tijekom godine se mogu gotovo bez troškova polučiti iznimni kumulativni učinci. U tom kontekstu, relativno jeftina, precizno usmjerena sredstva poslovnog komuniciranja, omogućuju da se i mali poduzetnički projekti uspješno bore za svoje mjesto na tržištu (domaćem i inozemnom), te da sustavno učvršćuju, izgrađuju i proširuju svoje tržište.
Veliki i mali marketing
  U jednom od svojih uvijek zanimljivih intervjua Relja Bašić je, tumačeći razliku između filma i kazališta s aspekta glumca, izvrsno podvukao glavne točke razlikovanja marketinških pristupa malih i velikih poduzeća. Glumac u filmu mjesecima kreira i razvija uloga da bi tek nakon dugotrajne produkcije i prvih projekcija doznao da li je pogodio ono što publika i kritičari traže. Ako je taj rad bio uspješan, nagrada je velika popularnost i zarada. U slučaju neuspjeha šteta je isto tako velika i nenadoknadiva. Nasuprot tome, glumac u teatru ima trenutnu povratnu informaciju, on odmah zna je li na pravom putu, te se i tijekom predstave može korigirati.
  Slično tome, velike tvrtke s velikim resursima mogu preuzeti rizik skupog i dugotrajnog procesa razvoja i uvođenja proizvoda na tržište. Takvim projektima one se, poput filmskog glumca, u tajnosti pripremaju za izuzetne tržišne prodore i na taj način u kratkom roku ostvaruju fantastične rezultate. No, oni će investiciju tempirati tako da tvrtka može podnijeti i fijasko jednog projekta i ipak izdržati da kroz druge projekte nadoknadi taj gubitak.
  Male pak tvrtke i pojedinci (...) obično nastoje da što brže i sa što manjim ulogom dobiju povratnu informaciju. Stoga oni traže modele marketinga koji su jeftiniji u startnim ulaganjima, postižu brzu i što pouzdaniju povratnu informaciju, brzo signaliziraju greške u projektu, pružaju mogućnost prilagodbe u hodu (poput glumca u kazalištu).

Sadržaj knjige (otvara se u novom prozoru)

Zainteresiranima za ovaj naslov, preporučujemo i sljedeće:


I. McDermott, W. Jago: NLP učitelj - Cjelovit vodič za osobnu dobrobit i profesionalni uspjeh
 
W. Glasser: Teorija izbora - Nova psihologija osobne slobode
 
A.-M. Boromisa: Od troškova do koristi - Analiza troškova i koristi u pripremi projekta
 
K. K. Reardon: Interpersonalna komunikacija - gdje se misli susreću
 
R. E. Wubbolding: Kako uspjepno voditi ljude - Što reći kad ono što govorite nije djelotvorno
 
S. Adubato, T. F. DiGeronimo: Govorite iz srca - Budite svoji i postignite rezultate
 
G. Pavelin: Odnosi s javnošću u funkciji potpore arhivskom menadžmentu i menadžmentu događanja