Zločesti đaci genijalci - Zamke i stranputice socijalizacije

doc. dr. sc. Josip Janković

recenzenti: prof. dr. sc. Marina Ajduković, prof. dr. sc. Josipa Bašić

godina izdanja: © 1996. (prvo izdanje) - biblioteka: Komunikologija
format: 14 x 20 cm; opseg: 218 stranica; uvez: meki
ISBN 953-180-045-6; CIP: UDK -


U tijeku je finalna rasprodaja. Cijenu i dostupnost naslova provjerite OVDJE.

Priručnik za roditelje, učitelje, socijalne radnike, psihologe, pedagoge i defektologe - socijalne pedagoge. U knjizi su obuhvaćeni svi bitni socijalizacijski činitelji, ukazano je na probleme tog procesa, a rješenja se nude kroz rad u malim kreativnim socijalizacijskim skupinama, radionicama za djecu i odrasle.

Iz uvoda
  Iako prevladava mišljenje da se djeca u susretima s odraslima zbunjuju, upravo je obrnuto: odrasli se u susretu s djecom rijetko uspiju snaći, bez obzira na to je li riječ o djeci bliskih osoba ii posve nepoznatih roditelja. Najčešće djeca, u susretu ova dva bliska, a ipak tako udaljena svijeta, ostaju otvorena, jasna i iskrena - autentična. Odrasli odjednom imaju potrebu da poučavaju, odgajaju, preodgajaju ili se, pak, žele dodvoriti, "kupiti" interes, pažnju ili ljubav mališana. S više ili manje uspjeha uzimaju ulogu klauna, mučeći sebe i dijete koje bi tim prenemaganjem trebalo biti oduševljeno! U presudnom trenutku preuzimanje uloge, "predstavnika svijeta odraslih" pred "svijetom malih, nezrelih i naivnih", nesavršenih bića, koja treba stalno i uporno podučavati (sve dok ih se ne učini "doraslima" svijetu u kojemu žive, što drugim riječima znači - učiniti ih dovoljno neiskrenima, prijetvornima i sebičnima, po ugledu na odrasle - u svakom slučaju pokvariti - da bi preživjela) odrasli ipak osjete negdje u dubini svoje samouvjerene svijesti koliko su nepripremljeni za tako važan pothvat i počnu se pretvarati. Nude o sebi i svome svijetu sliku koja nije stvarna, koje u realitetnu nema. Nude tim "malim budalicama" svijet kakvim bi ga oni željeli vidjeti ili im se čini da bi ga trebalo vidjeti baš takvim. Kad djeca dobro nauče lekciju i, po ugledu na odrasle, počnu nuditi nerealne slike o sebi, "svijet velikih" se odjednom pobuni i proglasi djecu neiskrenom, neposlušnom - zločestom, jednako kao i onda kada su glasno, jasno i nedvosmisleno, iskreno u svakom slučaju, govorila neugodne istine o sebi, bližnjima i svijetu oko sebe!

Sadržaj knjige (otvara se u novom prozoru)

Zainteresiranima za ovaj naslov, preporučujemo i sljedeće:


W. Glasser: Teorija izbora - nova psihologija osobne slobode
 
W. Glasser: Nesretni tinejdžeri - Način na koji roditelji i učitelji mogu doprijeti do njih
 
I. Longo: Povezani s djetetom
 
J. Janković: Pristupanje obitelji - sustavni pristup
 
W. Glasser: Svaki učenik može uspjeti
 
I. Longo: Roditelj - graditelj odnosa
 
J. Janković: Sukob ili suradnja