Nenasilno rješavanje sukoba

dr. sc. Marina Ajduković; mr. sc. Nina Pečnik

recenzenti: dr. sc. Josip Janković; dr. sc. Vlasta Vizek Vidović
ilustracije: Danko Jakšić, prof.


godina izdanja: © 2007. (peto izdanje) - biblioteka: Komunikologija
format: 13 x 20 cm; opseg: 78 stranica; uvez: meki
ISBN 978-953-180-072-3; CIP zapis: 650961

cijena: 42 kn (40 kn +PDV 5%)

   Zanimanje za nenasilno rješavanje sukoba već od dječje dobi sve je veće, a ova je knjiga odgovor na pitanja koja se u vezi s ovom temom postavljaju. Nakon objašnjavanja osnovnih pojmova - sukob, konstruktivno rješavanje i socijalne vještine - autorice vode kroz pojedine faze programa u kojemu se - sudjelovanjem u igrama - usvajaju i vježbaju vještine konstruktivnog ponašanja u konfliktnim situacijama. Potiču se kooperacija, komunikacija i afirmacija te samopouzdanje djece. Uključene su vježbe i opisan način rješavanja sukoba - posredovanjem.

Iz predgovora III. izdanju
   Interes za poticanje nenasilnog rješavanja sukoba u dječjoj dobi sve je veći, o čemu svjedoči i treće izdanje ovog priručnika. Prvo izdanje nastalo je tijekom 1992. godine (objavljeno je u ožujku 1993.) kada nam je namjera bila pomoći dobrovoljkama i dobrovoljcima - studentima socijalnog rada i psihologije - koji su nastojali olakšati i obogatiti život prognanoj djeci. Nismo se mogle osloniti na dotad našu oskudnu literaturu o ovoj temi, pa smo svoj pristup temeljile na osnovama grupnog rada (Toseland i Rivas, 1984.) te na dotadašnjim iskustvima i spoznajama o poticanju konstruktivnog rješavanja konflikata školske djece (Putzman i sur., 1988.; Kreidler, 1984.; McGinnis i Goldstein, 1984.) koje smo nastojale prilagoditi našim uvjetima.
   Drugo izdanje priručnika (objavljeno u ožujku 1994.) dopunile smo novim igrama i aktivnostima jer smo u daljem radu s izbjeglom djecom uočile koje dijelove priručnika valja proširiti i na koji način. Tako smo proširile poglavlja koja se odnose na samopotvrđivanje i suosjećanje djece; detaljnije smo opisale korake nenasilnog reagiranja u nekim situacijama sukoba i posredovanja među djecom. Tijekom vremena naš je priručnik nadišao svoju prvotnu namjenu - postao je korisnim štivom školskih i vrtićkih pedagoga i psihologa, učitelja, odgajatelja, socijalnih pedagoga, socijalnih radnika, roditelja. Priručnik se koristi u različitim sredinama: od vrtića, školske učionice, dječjeg doma, ustanova za odmor i rekreaciju do obiteljskog doma. To ulijeva nadu da će učenje vještina nenasilnog rješavanja sukoba od najranije dobi postupno stvoriti okružje u kojemu će biti manje sukoba a više razumijevanja te u kojemu će se sukob poimati kao naravna pojava u ljudskoj zajednici koji proizlazi iz dobrodošle različitosti shvaćanja i interesa ljudi, ali koji se može riješiti nenasilno i kreativno, na dobrobit svih koji su se u njemu našli.


Sadržaj knjige (otvara se u novom prozoru)

Područja: djeca i roditelji (i djedovi i bake) * dječji vrtići i jaslice * osnovne škole * srednje škole i đački domovi * socijalna skrb, savjetovališta i udruge * fakulteti, instituti, zavodi

Zainteresiranima za ovaj naslov, preporučujemo i sljedeće:


J. Janković: Sukob ili suradnja
 
K. Bunčić, Đ. Ivković, J. Janković, A. Penava: Igrom do sebe - 102 igre za rad u grupi
 
Lj. Uvodić-Vranić: Kako se pomiriti
 
M. Chethik: Tehnike u dječjoj terapiji - Psihodinamske strategije
 
R. E. Wubbolding: Realitetna terapija u radu s djecom
 
J. Juul: Razgovori s obiteljima: perspektive i procesi
 
W. Glasser: Nesretni tinejdžeri - Način na koji roditelji i učitelji mogu doprijeti do njih