Dar disleksije - Zašto neki od najpametnijih ljudi ne znaju čitati i kako mogu naučiti

Ronald D. Davis; Eldon M. Braun

prijevod: Andrej Malešević
Stručna urednica: Ines Galić-Jušić, prof. log.
recenzenti: Jadranka Bjelica, prof. log., prof. dr. sc. Behlul Brestovci

godina izdanja: © 2001. (prvo izdanje) - biblioteka: Pedagogija - logopedija
format: 16 x 23 cm; opseg: 224 stranice; uvez: meki
ISBN 953-180-091->; CIP: UDK 376.3 - 159.946.4 - ...

cijena: 136,50 kn (130 kn +PDV 5%)

   Poput ostalih dislektičara, Ronald D. Davis ima poseban dar za kreativnost i maštu... a ipak je odrastao pitajući se zašto ne može dobro funkcionirati u školi, gdje su ga nastavnici etiketirali kao "retardiranog". Nakon brojnih neuspjeha, napokon je postao inženjer, poslovni čovjek i kipar - a u dobi od trideset i osam došao je do otkrića koje mu je omogućilo da neku knjigu pročita od korica do korica za samo nekoliko sati. Ovo nadahnuće dovelo je do Davisovih revolucionarnih postupaka, opisanih jasno i jednostavno u ovoj knjizi, tako da ih svatko - nastavnik, roditelj, terapeut ili dislektičar - može uspješno primijeniti za prevladavanje teškoća disleksije.

O knjizi
   Među najčešća obilježja disleksije navode se velika sporost u čitanju i pisanju, zamjena mjesta simbola, a potom vremensko-prostorna zbrka, dezorijentacija i dezorganizacija te teškoće u shvaćanju. Ronald D. Davis i Eldon M. Braun u svojoj knjizi pokazuju da je nesposobnost učenja samo jedno lice disleksije te da je ista mentalna funkcija, koja izaziva disleksiju, zapravo prirodna sposobnost, talent. Dakle, izmijenjena percepcija pri promatranju nekog predmeta ili pojave za dislektičara može biti istodobno i uzrokom njegove darovitosti kao i ograničenja sposobnosti čitanja.
  Knjiga je podijeljena u četiri dijela. U prvome - Što je zapravo disleksija - autor navodi pojedinačne manifestne oblike disleksije; u drugome - Mali P. D. - potencijalni dislektičar - pojašnjava razvojnu teoriju disleksije. U trećemu dijelu - Dar - autor objašnjava zbog čega je i kada je disleksija dar (dar ovladavanja), a u četvrtome - Kako učiniti nešto s tim (vodič za roditelje, učitelje i nastavnike) - detaljno i postupno vodi kroz Davisove postupke kojima se postiže orijentacija koja ispravlja percepciju te ovladavanje simbolima koje ispravlja disleksiju. Uz dopuštenje autora, u hrvatsko su izdanje uvršteni "Glavni okidači za dezorijentaciju u hrvatskom jeziku" i "Prefiksalne tvorbe glagola - okidači" (autorica Ines Galić-Jušić).
  Ovaj djelotvoran i odlično napisan priručnik namijenjen je dislektičarima, logopedima, roditeljima, učiteljima, nastavnicima, psiholozima, pedagozima... Vjerujemo da će im Davisov pristup disleksiji i primjena njegovih postupaka otvoriti novi put u uspješnom prevladavanju teškoća disleksije.


Iz recenzija
   Knjiga Dar disleksije napisana je ne samo stručno, nego s puno pozitivnih emocija. Ona predstavlja sintezu teorijskih razmišljanja i praktičnog djelovanja. Knjiga je napisana za stručnjaka, ali i za osobu koja ima disleksiju. Za praktičara - logopeda, učitelja, nastavnika, psihologa, pedagoga, roditelja - ona je djelotvorni priručnik i materijal koji se može prilagoditi svakoj osobi. Istraživač može naći niz postavki za daljnje istraživanje, bilo u vidu hipoteza ili postavki za ponovno potvrđivanje. Knjiga je napisana i prevedena vrlo čitko, stilski izvanredno lijepo, logički jasno i motivirajuće, a stručno na visokoj razini. (prof. dr. sc. Behlul Brestovci)
  Nama, koji u praksi radimo s osobama s disleksijom teško je odrediti pravu terapiju jer je svaka disleksija, kao i osoba, različita. Zato me se knjiga Dar disleksije tako snažno dojmila. Odjednom su mi se u sjećanju pojavili likovi neke djece s kojom sam dugo i mukotrpno radila, a rezultati nisu ni približno odgovarali uloženom trudu niti njihovim sposobnostima i inteligenciji. Jesu li to bila "ta" djeca? Nikada neću biti sigurna; nisam im pružila šansu jer nisam znala to što znam nakon čitanja ove knjige. Sada bolje razumijem tu kombinaciju darovitosti i nesposobnosti, vještina i teškoća, koja me zbunjivala u radu. (Jadranka Bjelica, prof. logoped)


Sadržaj knjige (otvara se u novom prozoru)

Područja: djeca i roditelji (i djedovi i bake) * dječji vrtići i jaslice * osnovne škole * srednje škole i đački domovi * socijalna skrb, savjetovališta i udruge * fakulteti, instituti, zavodi * osobni razvoj * teške situacije, ovisnosti, gubici

Zainteresiranima za ovaj naslov, preporučujemo i sljedeće:


M. Ljubetić: Važno je znati kako živjeti - Rano otkrivanje poremećaja u ponašanju predškolske djece
 
J. Juul: Razgovori s obiteljima: Perspektive i procesi
 
R. A. Sullo: Učite ih da budu sretni
 
M. Chethik: Tehnike u dječjoj terapiji - Psihodinamski pristup
 
A. Zorić, K. Pavičić Dokoza: Kako D postaje R - logopedski priručnik
 
M. Peteh: Zlatno doba brojalice
 
I. Longo: Povezani s djetetom