Svaki učenik može uspjeti

dr. William Glasser

Every Student Can Succeed
prijevod: Ana-Mari Gnjatović, Hana Žigo
stručni redaktor: Mirjana Zećirević

godina izdanja: © 2000. (prvo izdanje) - biblioteka: Komunikologija
format: 16 x 23 cm; opseg: 144 stranice; uvez: meki
ISBN 953-180-097-9; CIP UDK UDK 371.212.7 * 371.4

cijena: 84 kn (80 kn +PDV 5%)

   Na temelju dugogodišnjeg rada u osnovnim i srednjim školama, u kojima se provodi projekt Glasserova kvalitetna škola, autor objašnjava zašto sadašnji sustav školovanja nije uspješan i kako bi se uspostavljanjem kompetentnog razreda stanje u školstvu moglo promijeniti nabolje. Kao glave krivce za loše stane navodi sustav ocjenjivanja u kojemu i učenici koji jedva nešto nauče dobivaju prolazne ocjene; u kojima se inzistira na učenju i zapamćivanju činjenica, a ne razvija se vještina razumijevanja i rješavanja problema.

Iz predgovora
  (...) Većina nas koji se bavimo obrazovanjem zna da vršnjaci čine veliki pritisak na učenike da ne uče te da im je cilj samo se provući kroz školovanje. Također znamo da većina učenika ne uči na razini četvorke ili petice. Naš sustav ocjenjivanja potvrđuje ovu činjenicu. Dovoljno je da pogledate postotak učenika s ocjenama 4 i 5 i onih sa 3, 2 i 1. Sigurno ćete otkriti da manje od 50% vaših učenika postiže zadovoljavajuću razinu od 4 i 5.
  (...) Svatko tko radi s učenicima, tko bi želio vidjeti značajna poboljšanja u školama ili tko priprema nove učitelje, trebao bi pažljivo pročitati ovu knjigu i provesti Glasserove ideje u djelo. Imati samo znanje - nije moć; prava je moć primjena tog znanja. Vještine i iskustva izložene u ovoj knjizi istinski će promijeniti vaše škole u visoko napredne i skrbne. Osim toga, učenici će vam biti zahvalni na promjenama koje ste unijeli, pomažući im da budu odgovorni i dopuštajući im da postignu visoku razinu kompetentnosti.
Dr. Albert Mamary, predsjednik Odjela za unapređenje školstva i bivši ravnatelj Johnson City Schools, NY


Iz knjige
  Kad preporučim učiteljima da razmisle o poučavanju bez ubojitih navika izvanjske kontrole oni kažu: "Ali ovo dijete mi ometa nastavu. Što da radim, da ga ignoriram i pustim da mi unište sve što pokušavam činiti?!"
  Apsolutno ne. Ne ignorirajte ga. Čim počne sa svojim uobičajenim ponašanjima, predlažem vam da se počnete odnositi prema njemu primjenjujući teoriju izbora. Umjesto da mu prijetite ili ga kažnjavate primijenite sedam navika teorije izbora: skrbite, slušajte, podržavajte, pridonosite, ohrabrujte, vjerujte i prijateljujte.
  U kvalitetnoj školi cijeli je sustav oblikovan tako da pomogne svim učenicima poboljšati svoj život kroz učenje - učenje informacija, vještina i vrijednosti koje će im pomoći živjeti odgovorno i uspješno, sada i u budućnosti. Naš je cilj pomoći učenicima da ostvare svoje najviše potencijale i razviju osobnu odgovornost i samokontrolu, ne prisilom, prijetnjom ili nagradom, nego poučavajući ih da zadovolje osnovne ljudske potrebe na odgovoran, djelotvoran način i naučiti ih rješavati probleme razgovarajući o njima.
  U školama koje su to učinile znali su točno što treba činiti i to čine cijeli dan. Oni su promijenili način ophođenja s učenicima da bi im se približili osobno i u grupi, ili drugim riječima - povezali su se.
  Ako ravnatelj ne predvodi put, neće ni biti važnijih promjena nabolje. Riječ predvodi je ključna. Vođa je netko koga pratite zato što to želite i zato što će vam njegovo vođenje pomoći u učinkovitosti i zadovoljstvu u radu. On je ključ tog procesa.
  Odabrali ste najteži posao koji ima veze s odnosima među ljudima. Ništa nije slično onome što morate učiniti da biste stvorili odnose potrebne za uspješno poučavanje.

Sadržaj knjige (otvara se u novom prozoru)

Područja: osnovne škole * srednje škole i đački domovi * fakulteti, instituti, zavodi

Zainteresiranima za ovaj naslov, preporučujemo i sljedeće:


B. Greene: Nove paradigme za stvaranje kvalitetnih škola
 
W. Glasser: Teorija izbora - Nova psihologija osobne slobode
 
E. P. Good: Kako pomoći klincima da si sami pomognu
 
J. Bićanić: Vježbanje životnih vještina - priručnik za razrednike
 
W. Glasser: Nesretni tinejdžeri - Način na koji roditelji i učitelji mogu doprijeti do njih
 
D. Chelsom Gossen: Restitucija - preobrazba školske discipline
 
R. A. Sullo: Učite ih da budu sretni