Osnovni izbornik
Početna Knjige Naručivanje Usluge Poveznice Knjige (abecedno) po autorima po naslovima po bibliotekama - Austriana - filozofija - Darovito dijete - Komunikologija - Management - Pedagogija - Pedagogija - logopedija - Pedijatrija - Politologija - Posebna izdanja - Povijest - Psihologija - Socijalna ekologija - Socijalni rad - Sociologija po područjima - djeca i roditelji (i djedovi i bake) - dječji vrtići i jaslice - osnovne škole - srednje škole i đački domovi - socijalna skrb, savjetovališta i udruge - fakulteti, instituti, zavodi - posao, upravljanje, komuniciranje - osobni razvoj - obitelj, brak, međuljudski odnosi - teške situacije, ovisnosti, gubici - društvo u kojemu živimo - Hrvatska i regija - nekada i sada - filozofija, eseji, promišljanja rasprodana izdanja ![]() |
Skok s mosta - Odgoj između prosvjetne politike i međuljudskog odnosa
![]() ![]() ![]() recenzenti: prof. dr. sc. Jasminka Ledić; dr. sc. Jasna Krstović ilustracije: Danko Jakšić, prof. godina izdanja: © 2002. (prvo izdanje) - biblioteka: Pedagogija format: 16 x 23 cm; opseg: 160 stranica; uvez: meki ISBN 953-180-107-X; CIP: UDK 371.014 U tijeku je finalna rasprodaja. Cijenu i dostupnost naslova provjerite OVDJE. Empirijsko istraživanje o odnosu prosvjetnih vlasti prema školama (analizirano kroz pisanu komunikaciju), te o složenom položaju učitelja koji je istodobno realizator programa prosvjetne hijerarhije, ali i osoba koja s učenicima taj program ostvaruje kao cjelovito biće koje misli i osjeća i koje je u životu svakoga od nas ostavilo poseban trag. Posebnost knjige su dijelovi (Pogled izbliza) u kojima učitelji/ce izravno govore o svojoj motivaciji pri odabiru zanimanja, o odnosu učitelj-učenik, o položaju učitelja kao izvršitelja, o "sindromu izgaranja", suradnji s kolegama/icama u školi, o utjecaju ravnatelja na njihov rad te o odnosu s roditeljima učenika. Iz recenzija U pokušaju razumijevanja položaja učitelja - kao mjesta susreta zahtjeva prosvjetne hijerarhije i njihove realizacije u odgoju kao međuljudskom odnosu - autorica analizira dva aspekta: subjekte i sadržaje komunikacije unutar prosvjetne hijerarhije i učitelja, tj. njegovo iskustvo, stavove i mišljenja. Proučavajući hijerarhijski odnos s jedne strane, a međuljudski odnos s druge, autorica zaključuje da su hijerarhijski odnosi s njegovanjem odnosa podređenih i nadređenih neadekvatni za odgojno-obrazovnu djelatnost, jer učitelji očekuju da budu sudionici donošenja odluka, da ih se konzultira i dade mogućnost utjecaja. U protivnom, oni se otuđuju od svoje ustanove koja bez njihove lojalnost i privrženosti ne može ostvariti svoje ciljeve. Uočavanje osobe učitelja kao značajnog činitelja uspješnosti cjelokupnoga odgojno-obrazovnog sustava je neupitno, a zanemarivanje te činjenice od strane prosvjetne hijerarhije neće tu važnost umanjiti. (prof. dr. sc. Jasminka Ledić) Aktualnost teme ove knjige je ogromna. Naime, u suvremenim uvjetima funkcioniranja odgojno-obrazovnog sustava suočeni smo s rastućim trendom poimanja škole kao "stroja koji melje" osobnost učenika ali i učitelja. Udaljena miljama od svoje temeljne oznake odgojno-obrazovno ustanove, škola se, nažalost, sve češće pojavljuje u ulozi generatora niza problema s kojima se mladi susreću. Na učitelji se pritom nerijetko lome koplja i olako mu se pripisuju svi "grijesi struktura" čiji je on reprezent. Knjiga Snježane Pejović predložak je za reafirmaciju položaja, uloge i značaja učiteljske profesije. Označujući učitelja u njegovoj složenoj ulozi drugog roditelja, poučavatelja, partnera, uzora i sl. određuje mu istodobno i perspektivu. Razotkrivajući ga kao čovjeka koji funkcionira u složenim uvjetima današnje škole, autorica nam pokazuje koliko "osjeća učitelja" jer nam ga približava kao osobu koja je u životu svakog od nas ostavila svoj trag. (dr. sc. Jasna Krstović) Sadržaj knjige (otvara se u novom prozoru) O autorici (otvara se u novom prozoru) Područja: osnovne škole * srednje škole i đački domovi * fakulteti, instituti, zavodi * društvo u kojemu živimo * filozofija, eseji, promišljanja Zainteresiranima za ovaj naslov, preporučujemo i sljedeće: ![]() |