S djecom u jaslicama

Anka Došen-Dobud

recenzenti: dr. sc. Mira Čudina-Obradović; mr. sc. Biserka Petrović-Sočo
fotografije (korica): djeca vrtića Botinec, Radost, Remetinec i Trnsko

godina izdanja: © 2004. (prvo izdanje) - biblioteka: Pedagogija
format: 16 x 23 cm; opseg: 158 stranica; uvez: meki
ISBN 953-180-114-2; CIP UDK 373.22 (035)

cijena: 52,50 kn (50 kn +PDV 5%)

   Iako je podijeljena u poglavlja, knjiga nije strogo strukturirana i u tom je pogledu ponešto atipična na našemu pedagoško-metodičkom tržištu. Pojedini dijelovi razvojne teorije isprepleću se s crticama iz dječjeg života u jaslicama koje ilustriraju pojedini iskaz. Time se potvrđuje i autoričin stav o potrebi individualnog pristupa svakom djetetu, a protiv takozvanih frontalnih sadržaja u radu s djecom. Ni u jaslicama djeca nisu jednaka - ni u istoj razvojnoj dobi, ni kao skupina, a još manje kao pojedinci. Odgajateljice slobodno traže, odabiru i nude djeci sadržaje kao poticaje koje će ona prihvaćati ili odmah, ili kasnije, mijenjati ih, polaziti od njih u neka svoja ostvarenja ili ih pak odbacivati.

Iz recenzija
  Knjiga je prikaz života i razvoja djece u jaslicama. To je rukopis osebujnog stila i ljepote, on je lijep kao da ga je pisao dobri duh pun razumijevanja, ljubavi i topline za djecu, ali bez boležljive sentimentalnosti i uz tretiranje djece kao malih ljudi - ozbiljnih i dostojanstvenih partnera u jasličkom životu.
  Poput Piageta, autorica djecu promatra i opisuje s punim razumijevanjem njihovih potreba, ponašanja i specifičnih razlika. Njezini opisi dječjih pitanja, reakcija i složenih ponašanja čitaju se sa zanimanjem i oduševljenjem kao najzabavnije štivo. Sve su opservacije utemeljene u suvremenoj psihološkoj teoriji i pedagogiji dječjeg razvoja, a pogled je sveobuhvatan: od tjelesne skrbi i njege, preko kretanja i senzomotorike do intelektualnog razvoja, govora, emocija, razvoja osobnosti i partnerskih odnosa s odraslima. (dr. sc. Mira Čudina-Obradović)
  Knjiga predstavlja stalno, osebujno prožimanje autoričinoga bogatog stručnog iskustva i suvremenih teorijskih postavki o razvoju i odgoju najmlađih u institucijskom kontekstu. I upravo po tome rukopis postaje posebno, originalno i prepoznatljivo djelo koje ne robuje elitnoj znanosti, ne teži plagijatu zapadnoeuropskih priručnika niti oseže za deskriptivnom banalnošću svakodnevne prakse. Suprotno, ovaj je rad plod iskrenog doživljavanja, znalačkog stručnog promišljanja, naknadnog reflektiranja i kontinuiranoga, nenametljiva unapređivanja kvalitete dječjeg življenja u našim jaslicama. Po tome ne samo da se može ravnopravno mjeriti s radovima svjetskih razmjera već neke može i nadmašiti. Budući da je radove takve kvalitete i izvornosti u nas vrlo malo, pogotovo kad je riječ o odgoju i obrazovanju djece najmlađe dobi, ovaj rad postaje još dragocjeniji. (mr. sc. Biserka Petrović-Sočo)


Sadržaj knjige (otvara se u novom prozoru)

Područja: dječji vrtići i jaslice * fakulteti, instituti, zavodi

Zainteresiranima za ovaj naslov, preporučujemo i sljedeće:


A. Došen Dobud: Predškola - vodič za voditelje i roditelje
 
J. Bašić, N. Koller Trbović, A. Žižak: Integralna metoda u radu s predškolskom djecom i njihovim roditeljima - teorijski pristup
 
A. Došen Dobud: Dijete - istraživač i stvaralac
 
M. Peteh: Zlatno doba brojalice
 
J. Bašić, B. Hudina, N. Koller Trbović, A. Žižak: Integralna metoda u radu s predkolskom djecom... - priručnik
 
M. Peteh: Igračke - suveniri
 
M. Peteh: Matematika i igra za predškolce