Tehnike u dječjoj terapiji - Psihodinamski pristup

Morton Chethik

Techniques of Child Therapy - Psychodynamic Strategies (second edition)
prijevod: Mladen Goršić
recenzenti: prof. dr. sc. Marina Ajduković, prof. dr. sc. Staniša Nikolić

godina izdanja: © 2008. (prvo izdanje) - biblioteka: Psihologija
format: 16 x 23 cm; opseg: 296 stranica; uvez: meki
ISBN 953-180-137-9; CIP zapis 649957

cijena: 157,50 kn (150 kn +PDV 5%)

   Bitna je specifičnost rada s djecom, u usporedbi s odraslima, način komunikacije između djeteta i terapeuta. Primarna je svrha svih psihoterapija rad s pacijentovim emocijama. U radu s djecom igra postaje središnji medij, kao što je i inače igra glavni način izražavanja njihovih emocija.

Iz recenzija
   Ova je knjiga sadržajno dobro konceptualiziran i metodski dobro osmišljen udžbenik za upoznavanje, razvoj i primjenu psihodinamske strategije u dječjoj terapiji. Posebna je vrijednost teksta isprepletanje psihodinamske teorije i strategije u terapiji s prikazom konkretnih, relevantnih slučajeva iz prakse.
   Knjiga je, prije svega, namijenjena dječjim psihijatrima i kliničkim psiholozima, studentima poslijediplomskih studija iz područja psihijatrije i kliničke psihologije, ali je zanimljiva i poticajna građa za sve koji rade s djecom koja očituju poteškoće u ponašanju i doživljavanju u ranijoj dobi te za sve koji su u prigodi procjenjivati je li djeci potreban dalji psihoterapijski tretman koji uključuje i procjenu, čak i onda ako ga sami ne provode. (prof. dr. sc. Marina Ajduković)
   Značaj Chethikova psihodinamskog pristupa je ne samo u pridavanju značenja detaljnoj dijagnostičkoj evaluaciji već i autorovo naglašavanje važnosti suradnje s roditeljima tijekom psihološke terapije djeteta, kao i važnosti igre u tom tretmanu.
   Posebnost knjige je u detaljnoj prezentaciji psihološkog procesa dječje terapije, te diskusija o slučajevima koji uključuju široki dijapazon - od manje neurotičnih reakcija do mentalnih posljedica maltretiranja djece kao što su PTSP slučajevi.
   Temeljne koncepcije dinamske psihoterapije, npr., terapijski savez, otpor, transfer i kontratransfer, te psihodinamski uvid, su redefinirani i prilagođeni posebnim zahtjevima terapije djece od 4 do 12 godina.
   Zbog svoje razumljivosti i laganog stila djelo može poslužiti širokom rasponu stručnjaka koji se bave djecom, od psihoterapeuta, psihijatara, psihologa, socijalnih radnika, do pedagoga i prosvjetnih radnika pa i ponekih roditelja koji žele bolje upoznati svoju djecu, kao i sami sebe kao roditelje. (prof. dr. sc. Staniša Nikolić)


O autoru
   Morton Chethik je umirovljeni profesor Odjela psihijatrije Sveučilišta Michigan. Direktor je Programa dječje psihoterapije Društva za psihoanalizu Michigan, a vodi i privatnu praksu u Ann Arboru (Michigan). Najvažnije područje njegova autorskog interesa je specifičan pristup dječjoj terapiji, koja se bitno razlikuje od pristupa odraslim pacijentima.

Sadržaj knjige (otvara se u novom prozoru)

Iz predgovora knjige (otvara se u novom prozoru)

Područja: osnovne škole * srednje škole i đački domovi * socijalna skrb, savjetovališta i udruge * fakulteti, instituti, zavodi * obitelj, brak, međuljudski odnosi * teške situacije, ovisnosti, gubici

Zainteresiranima za ovaj naslov, preporučujemo i sljedeće:


W. Glasser: Teorija izbora - nova psihologija osobne slobode
 
J. Janković: Pristupanje obitelji - sustavni pristup
 
Z. Đurić, J. Veljković, M. Tomić: Psihodrama
 
K. Urbanc: Izazovi socijalnog rada s pojedincem
 
J. Janković: Savjetovanje - nedirektivni pristup
 
J. Juul: Razgovori s obiteljima: Perspektive i procesi
 
R. E. Wubbolding: Realitetna terapija u radu s djecom