Kako pomoći klincima da si sami pomognu

E. Perry Good

Helping Kids Help Themselves
prijevod: Ksenija Napan
ilustracije: Jeffrey Hale

godina izdanja: © 2009. (drugo izdanje) - biblioteka: Komunikologija
format: 15,5 x 23 cm; opseg: 208 stranica; uvez: meki
ISBN 978-953-180-166-9; CIP zapis: 710346

cijena: 105 kn (100 kn +PDV 5%)

Mnoga ponašanja koja odrasli koriste da bi "pomogli" klincima nisu samo nedjelotvorna nego mogu biti i destruktivna za odnose odraslih i djece. Ta se vrst pomoći temelji na uvjerenju da netko ili nešto izvan nas samih određuje naša ponašanja - to je pretpostavka psihologije podražaj-odražaj ili psihologija izvanjske kontrole.
Stvarna pomoć proizlazi iz ideje da smo motivirani iznutra i da je naše ponašanje svrhovito.
E. Perry Good objašnjava da klince ne možemo prisiliti da budu odgovorni i samostalni, ali im možemo pomoći da se kreću u tom smjeru. Možemo ih naučiti da sami procijene što rade i u kojem smjeru žele ići. Kao roditelji, učitelji i savjetnici moramo naučiti kako primjenjivati vještine kao što su informiranje, poticanje i odavanje priznanja, da bismo pomogli klincima razviti samopouzdanje i potaknuti ih da budu odgovorni.


O knjizi
  Svi nam uvijek govore: Trebaš biti ovakav. Ne, trebaš biti ovakav. Kada ti i ne govore izravno, čuješ njihove glasove u svojoj glavi. Ne znam jesam li isti ili različit od većine klinaca, ali sve što čujem jesu naredbe, sugestije i ideje. To je kao da mi cijeli svijet želi nešto uvaliti. Zbog toga se osjećam kao jastučić za pribadače. (tinejdžer)

Iz knjige
Uvijek ima dovoljno odraslih koji pokušavaju pomoći klincima.
Zapravo, više je odraslih koji žele pomoći klincima...
nego klinaca koji žele pomoć.
Dobre namjere nisu dovoljne. Odrasli uistinu žele pomoći klincima, ali klinci ipak odbijaju tu "pomoć". Klincima često padne mrak na oči kad čuju roditelje kako kažu: "Hajde da ti dam dobar savjet!"
Možda učitelji, savjetnici i roditelji previše vjeruju u metode "pomoći" koje nisu djelotvorne.
Često ponašanja roditelja, koji žele "pomoći" klincima, uopće nisu djelotvorna. Ono što odrasli nazivaju pomoć, često je nježno prikriveni pokušaj navođenja klinaca da postupe onako kako roditelji, učitelji ili savjetnici misle da je najbolje.
A katkad roditelji i ne znaju što trebaju učiniti da bi pomogli. Na nesreću, ne idemo u školu gdje bismo naučili kako biti dobar roditelj. Jedini učitelji koje su roditelji imali su njihovi roditelji i učitelji. (...)

Sadržaj knjige (otvara se u novom prozoru)

O autorici (otvara se u novom prozoru)

Područja: djeca i roditelji (i djedovi i bake) * osnovne škole * srednje škole i đački domovi * socijalna skrb, savjetovališta i udruge * fakulteti, instituti, zavodi * osobni razvoj * obitelj, brak, međuljudski odnosi * teške situacije, ovisnosti, gubici

Zainteresiranima za ovaj naslov, preporučujemo i sljedeće:


W. Glasser: Svaki učenik može uspjeti
 
E. P. Good: U potrazi za srećom
 
W. Glasser: Teorija izbora - Nova psihologija osobne slobode
 
W. Glasser: Pozor! Psihijatrija može biti opasna za vaše mentalno zdravlje
 
R. A. Sullo: Učite ih da budu sretni
 
W. Glasser: Nesretni tinejdžeri - Način na koji roditelji i učitelji mogu doprijeti do njih
 
J. Juul: Razgovori s obiteljima: Perspektive i procesi