Restitucija - preobrazba školske discipline

Diane Chelsom Gossen

Restitution - Restructuring School Discipline
prijevod: Mirela Despotović


godina izdanja: © 2011. (drugo izdanje) - biblioteka: Komunikologija
format: 15 x 23 cm; opseg: 148 stranica; uvez: meki
ISBN 978-953-180-177-5; CIP: UDK -

cijena: 73,50 kn (70 kn +PDV 5%)

Restitucija je pristup discipliniranju koji podrazumijeva da mladi ljudi čine pogreške. Usmjeravanjem mladih na ispravljanje pogreške, a izbjegavajući kažnjavanje, ovaj pristup naglašava pozitivno rješavanje problema.

Iz predgovora
  Ako se kontinuirano okrećemo restituciji a ne pogrešci, naši će napori postati voše proaktivni a ne reaktivni. Čin restitucije je čin olakšanja za osobu koja je pogriješila, a oštećenom daje mogućnost ispravljanja štete. Nakon restitucije čovjek postaje snažniji no što je bio prije učinjene pogreške. To je prava snaga restitucije. Čovjek postaje bolja osoba. Ne možemo izmijeniti ono što je već učinjeno. Možemo promijeniti samo ono što će tek biti.

Iz knjige
  Koncepcija restitucije može poslužiti za restrukturiranje škola bez tradicionalnih metoda discipline. Restitucija (obnavljanje) nije isto što i retribucija (naknada). Restitucija omogućuje nastavniku da osobu preusmjeri. U modelu restitucije nastavnikovim se djelovanjem osobnost ne umanjuje. Naprotiv, on koristi restituciju kao sredstvo uspostave kontrole tako da pritom poštovanje pojedinca ne bude žrtvovano. Kada učenici shvate da je cilj discipline njihovo jačanje i podučavanje neće se više plašiti sučeljavanja s vlastitim pogreškama. Na problem će početi gledati kao na priliku da nauče biti bolji.
  Ova je knjiga pokušaj ponovnog otkrivanja izvornog značenja discipline. Cilj svakog interveniranja trebala bi biti pomoć učeniku u razvoju samodiscipline. Predlažemo promjene u vođenju razreda prema načelu restitucije. Restitucija, kreativan dio samodiscipline, jest ključ za konstruktivan, human pristup odgoju djece. Dijete može naučiti popraviti svoje pogreške. Možemo mu pomoći u ispravljanju pogrešaka. Ne stavljamo težište na krivnju ili pogrešku. Zanima nas kako stvar popraviti.

Sadržaj knjige (otvara se u novom prozoru)

Područja: osnovne škole * srednje škole i đački domovi * fakulteti, instituti, zavodi

Zainteresiranima za ovaj naslov, preporučujemo i sljedeće:


E. P. Good: Kako pomoći klincima da si sami pomognu
 
I. Longo: Povezani s djetetom
 
C. Glasser: Moj svijet kvalitete - vježbenica
 
W. Glasser: Teorija izbora - Nova psihologija osobne slobode
 
W. Glasser: Svaki učenik može uspjeti
 
R. A. Sullo: Učite ih da budu sretni
 
W. Glasser: Nesretni tinejdžeri - Način na koji roditelji i učitelji mogu doprijeti do njih