Roditelj - graditelj odnosa

Igor Longo




godina izdanja: © 2016. (prvo izdanje) - biblioteka: Pedagogija
format: 16 x 23 cm; opseg: 192 stranice; uvez: meki
ISBN 978-953-180-192-8; CIP zapis 000944948

cijena: 100,00 kn (95,24 kn +PDV 5%)

   Svako roditeljstvo, zapravo svako kvalitetno roditeljstvo, odrasta na pitanjima i stalnome traženju odgovora na njih. Kao roditelji nerijetko se osjećamo poput nesigurnih prvoškolaca koji, zbunjeni novim okruženjem i gomilom novog gradiva, ostaju zatečeni prvom lošom ocjenom. Što biste rekli kada bi tada u vaš razred zalutao učitelj koji ne nabraja gomilu suvišnih činjenica, učitelj koji ne traži i ne nudi odgovore, već vas usmjerava kako biste sami naučili postavljati pitanja - ponajprije sebi, a onda i vama važnim osobama?

Iz Predgovora

  To je učitelj koji učenike vodi na uzbudljivo putovanje - od pitanja do rješenja. Od dozvoljava da to putovanje traje dulje ili kraće, ovisno o nama samima, ovisno o složenosti i zahtjevnosti trenutka. Ne kažnjava nas lošim ocjenama ako nismo našli ispravan odgovor sada i odmah. Uči nas da ako vjerujemo i želimo hodati stazom dobrih namjera - uvijek možemo naći ispravan put te stići do cilja. (...)
  Autor Igor Longo je učitelj koji bezuvjetno vjeruje u svoje učenike, upuštajući se zajedno s njima u avanturu propitivanja samoga sebe, u avanturu osluškivanja drugoga - on želi učiti od svojih učenika, motivirajući ih tako na stalno suučesništvo u nekim novim izazovima.

Iz Predgovora autora

  Uloge koje tijekom života obnašamo pružaju nam obilje mogućnosti za nesporazume, dvojbe, frustracije, konflikte, ljutnje... Roditeljska uloga je složena, počesto i zamršena. Nagomilane nejasnoće mogu narušavati obiteljski sustav u cjelini: može se dovesti u pitanje partnerski odnos roditelja ili odnos roditelj - dijete. Metode koje primjenjujemo kako bismo razriješili ugrožavajuće okolnosti treba staviti na kušnju i vidjeti koliko su djelotvorne.
  Ako pristup obitelji (i djetetu) temeljimo na uvjerenjima tzv. izvanjske motivacije (mislimo kako drugu osobu možemo potaknuti na ponašanje kakvo želimo, odnosno "ja znam što je za tebe dobro"), velika je vjerojatnost kako će se pojaviti poteškoće. Takva uvjerenja nude samo rutinska rješenja, ne zanima ih što se događa u "crnoj kutiji" drugog člana obitelji te je rezultat skroman, nedostatan ili neočekivan.
  Pred čitateljem se nalazi niz različitih kraćih informacija kojima sam želio potaknuti roditelja ili roditelje na promjenu razmišljanja o nekoj temi od značaja za odgoj i obiteljske odnose. Cilj je bio otvoriti neke nove misaone puteve o onome što se događa u obitelji.

O autoru
  Igor Longo (www.igor-longo.com) je umirovljeni psiholog i psihoterapeut s četrdeseti i dvije godine rada u struci. Desetljeća je uložio u rad s djecom i mladima, a suosnivač je i niza humanitarnih udruga. Posebnu je pažnju posvetio temama vršnjačke pomoći, odnosno brizi mladih za mlade. Licencirani je učitelj Instituta Williama Glassera (www.wglasser.com) - utemeljitelja realitetne terapije i teorije izbora. Održava radionice za mlade, roditelje i stručne djelatnike odgojno-obrazovnih ustanova.

Sadržaj knjige (otvara se u novom prozoru)

Područja: djeca i roditelji (i djedovi i bake) * dječji vrtići i jaslice * osnovne škole * srednje škole i đački domovi * socijalna skrb, savjetovališta i udruge * osobni razvoj * obitelj, brak, međuljudski odnosi

Zainteresiranima za ovaj naslov, preporučujemo i sljedeće:


I. Longo: Roditelj - graditelj odnosa
 
W. Glasser, C. Glasser: Osam lekcija za sretniji brak
 
I. Longo: Roditeljstvo se može učiti
 
E. P. Good: Kako pomoći klincima da si sami pomognu
 
W. Glasser: Teorija izbora - nova psihologija osobne slobode
 
D. Barnes Boffey: Nanovo se stvoriti
 
E. P. Good: U potrazi za srećom